whatsapp-call instagram facebook-call youtube-call

לתיאום פגישת יעוץ

לתיאום פגישת יעוץ

    תכנון מטבח לבית חדש – כל הדברים שחשוב לדעת

    תכנון מטבח לבית חדש – כל הדברים שחשוב לדעת

    המטבח בבית הוא המקום בו הכל קורה. מארוחות בוקר חטופות לפני שיוצאים מהבית, דרך ארוחות משפחתיות גדולות ועד ישיבה על כוס קפה עם חברים טובים, המטבח הוא המוקד של כל בית ולכן עליו גם לעבוד קשה, וגם להיראות טוב תוך כדי התהליך.

    בין אם אתם משתמשים בחלל המטבח לבשל, לאכול או לארח, המטבח צריך להפוך למקום שאתם נהנים להיות בו. תכנון נכון של המטבח יכול לעזור לכם ליצור חלל שתאהבו, שיתפקד ביעילות ושיהיה מותאם לכל הצרכים שלכם. כך תעשו זאת.

    חסכו זמן יקר באמצעות העיצוב

    כאשר אתם מתכננים את פריסת המטבח, חשבו על האופן שבו אתם נוהגים להשתמש בחלל, ואילו משימות אתם מבצעים בתדירות גבוהה יותר. בעזרת עיצוב נכון ומותאם לצרכים ולאורח החיים שלכם, כמו גם לאופן שבו אתם משתמשים במטבח, תוכלו לחסוך לכם זמן יקר ולוודא שהשימוש יהיה כמה שיותר אופטימלי.

    הקפידו שהמעברים יהיו רחבים ופתוחים

    תכנית הרצפה בחלל צריכה לאפשר לכם לנוע בחלל המטבח בקלות. מה גם שאם אתם מעצבים כבר את המטבח מחדש, חישבו על העתיד ועל תקופות שבהן תזדקקו ליותר נגישות. כיום במטבחים נהוג לתכנן אי מרכזי, ואז יש גם יותר משקל לתכנון נכון של החלל. כדאי להתייעץ עם מעצבי פנים או עם חברת המטבחים כדי להבין מה הסטנדרט ולהבטיח זרימה טובה.

    שימו לב למיקום של הארונות ומכשירי החשמל

    כאשר אתם מחליטים היכן למקם את הארונות ומכשירי החשמל, עליכם להבטיח שהשימוש יהיה אופטימלי, ושהדלתות יפתחו באופן מלא, מבלי להתנגש בפינות או בדלתות אחרות. תכננו משטחי עבודה ריקים ליד מכשירי החשמל ומקו את המכשירים בגובה הנכון, כך שחלל המטבח יהיה כמה שיותר בטוח, אך לא פחות ידידותי לשימוש. ישנם בעלי בתים שאוהבים שחלל המטבח אינטגרלי ושהמכשירים משתלבים בתוך הארונות, או מוסתרים בצורה כזו או אחרת. קחו בחשבון שכל העדפה שכזאת דורשת תכנון מקדים.

    הגדירו כיצד האי במטבח ישמש אתכם

    כיום האי הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב המטבח, כאשר עיצוב האי משתנה לא פעם בהתאם לפונקציות שהוא משמש. לפני שאתם שוקלים את העיצוב עליכם לחשוב כיצד תשתמשו באי שלכם. האם תרצו לבשל עליו? האם לאכול סביבו? אולי גם וגם? האי גם יכול לכלול כיור, מדיח כלים או כל אלמנט שתרצו, וזו בדיוק הסיבה שעליכם לחשוב קודם כל על החזון של האי ורק לאחר מכן על העיצוב שלו בפועל.

    בחרו נכון את משטחי העבודה שלכם

    לעיתים קל לתכנן מטבח לבית חדש, בהשוואה למטבח הקיים שלכם. הרבה יותר פשוט להבין מה אתם צריכים כשאתם מבינים מה חסר לכם. חשבו על הצרכים שלכם בעת השימוש במטבח, כאשר אתם מעצבים ומתכננים את משטח העבודה שלכם. אם אתם אוהבים לבשל, עליכם לתכנן משטח מרווח יותר, לעומת זאת, אם אתם מכינים ארוחות פשוטות או מבשלים פחות משטחים סטנדרטים יתאימו לכם.

    תכננו לעצמכם פתרונות אחסון מספקים

    מטבח ואחסון הולכים יד ביד, ותמיד עולה הצורך בשטח אחסון נוסף. תכננו שמוצרי הבישול השימושיים ביותר עבורכם יהיו מאוחסנים בהישג יד, ותכננו את פריסת המטבח כך שיהיו לכם מספיק ארונות ומגירות עמוקות במיוחד עבור כל צרכי הבישול שלכם. ככל שיהיה לכם יותר מקום אחסון מחושב, כך שטח המטבח יראה תמיד מסודר, מינימליסטי ולא עמוס.

    שימו לב מראש לשקעי החשמל

    וודאו שהמטבח שלכם כולל מספיק שקעי חשמל, לרבות באזורים שבהם אתם מתכננים להשתמש במוצרי חשמל כמו למשל קומקום, מכונת קפה, מיקרוגל, בלנדר או מכשירים אחרים. התקינו מספיק שקעי חשמל כדי שיהיו לכם שקע בכל מקום שצריך, ואל תהססו להתקין שקעים גם במגירות או לוודא שיהיה חיבור לחשמל מאחורי הארונות, כך שלא תצטרכו להתעסק עם ניתוק וחיבור מכשירים, אלא שהמכשירים שאתם מרבים להשתמש בהם יהיו נוחים ונגישים לשימוש תמיד.

    ולבסוף החליטו החלטות עיצוביות שגם יהפכו את הניקיון והתחזוקה של חלל המטבח למשימה פשוטה בעליל, כי גם זה לא פחות חשוב!

    לתיאום פגישת יעוץ

    לתיאום פגישת יעוץ

      עוד בנושא

      post-thumbnail
      תכנון אי למטבח
      post-thumbnail
      מטבח בהתאמה אישית
      post-thumbnail
      סוגי וסגנונות מטבחים – איך תבחרו את סגנון המטבח המתאים לכם?

      תפריט נגישות