whatsapp-call instagram facebook-call youtube-call

לתיאום פגישת יעוץ

לתיאום פגישת יעוץ

    סוגי וסגנונות מטבחים – איך תבחרו את סגנון המטבח המתאים לכם?

    סוגי וסגנונות מטבחים – איך תבחרו את סגנון המטבח המתאים לכם?

    חלפו להם הימים שהמטבח היה חלל עבודה שהוסתר בחלק האחורי של הבית או מאחורי דלתות סגורות. המטבח כיום הוא מרחב מרכזי, ליבו של הבית וחלק בלתי נפרד מחיי היום יום. כתוצאה מכך, מטבחים מעוצבים בסגנונות שונים, ועליכם לבחור את הסגנון שהכי מדבר אליכם, הן מבחינת פונקציונליות והן מבחינת נראות.

    כדי לעזור לכם להגיע לבחירות הנכונות ביותר עבורכם, לפניכם מדריך קצר שיעזור לכם לבחור את סגנון המטבח המתאים לכם ביותר.

    סגנונות מטבח – מה הפייבוריט שלכם?

    מטבח מסורתי

    יש לנו לא מעט מסורות שקשורות למטבח ונסובות סביב האוכל. עם זאת מבחינת הסגנון, המטבח המסורתי מתייחס למראה נצחי ועל זמני, מסורת שעומדת כנגד הזמן ונשמרת לאורך דורות ושנים. חשבו על ארונות צבועים עם חזיתות זכוכית, קשתות, פיתוחים דקורטיביים, גופי תאורה בסגנון וינטג' ועוד.

    מטבח כפרי

    המראה והתחושה של מטבח בסגנון כפרי יכולים לנוע בין טבעי ומחוספס לבין עכשווי ומודרני. עם זאת, בכל מקום על הספקטרום, מדובר במטבח בעל תחושה ביתית ומזמינה. המטבחים הכפריים מאזנים בין נוחות לפונקציונליות, וכוללים ברוב המקרים מדפים פתוחים, כיורים גדולים, אי בלב המטבח, גוונים בהירים ועוד.

    מטבח מודרני

    מטבח מודרני הוא אינו מטבח עכשווי, אלא שזהו סגנון עיצובי שמתאים למאה ה-20. המטבח המודרני יעיל, מינימליסטי, כולל מרחבים גדולים, משטחי עבודה מלוטשים, ארונות ודלתות ללא מסגרות או אלמנטים דקורטיביים ועוד. מטבחים מודרניים משדרים יוקרה וכוללים לרוב חומרי גלם איכותיים.

    מטבח עכשווי

    מטבחים עכשוויים נותנים עדיפות למראה המלוטש ולעיצוב ללא רבב, אך הם עושים זאת בצורה הרבה יותר מהנה. במטבח העכשווי אפשר לערבב בין חומרי גלם, לשחק עם ישן וחדש, ולכלול סגנונות אחרים וטרנדים מיוחדים כדי לשקף אופי ואישיות. מטבח עכשווי עדיין יהיה מינימליסטי עם הרבה חללים פתוחים, אבל לגמרי ישקף את האישיות שלכם.

    מטבח אקלקטי

    היכולת לערבב בין תפיסות עיצוביות שונות הולידה את המטבח האקלקטי. במטבח האקלקטי אתם מקבלים את הטוב שבכל העולמות: אלמנטים עיצוביים נקיים ופשוטים, לצד חמימות וביתיות, שילוב בין חומרים ועוד. מטבחים אלו יהיו נהדרים עבור אנשים בעלי טעם נרחב, והם מציעים המון גמישות בעת עיצוב החלל.

    מטבח תעשייתי

    המטבח התעשייתי הוא המילה האחרונה בעיצוב מטבחים. הוא מאופיין עם תקרות גבוהות, חלונות גדולים, לבנים, צנרת וקורות חשופות, חללים גדולים, מרקמים שונים ושילוב של חומרי גלם תעשייתיים בעיצוב. סגנון זה הופך ליותר ויותר פופולרי מדי שנה ומציע את השילוב המושלם בין חספוס לתחכום.

    מטבח שאבי שיק

    סגנון השאבי שיק הפך לטרנדי ופופולרי מאוד בשנים האחרונות. מטבח בסגנון שאבי שיק יהיה חם, ביתי ומזמין וכולל אלמנטים מעט מיושנים כמו למשל רהיטים עתיקים שעברו שיפוץ, דפוסי פרחים, תחרות, צבעי פסטל, שכבות של צבע, מציאות וינטג' מעניינות ועוד. זהו ללא ספק סגנון עשיר שאפשר לקחת ממנו כמה אלמנטים עיצוביים או ללכת אתו עד הסוף.

    מטבח קלאסי

    המטבח הקלאסי הוא מעין לוח ריק שמחכה שתתאימו אותו אישית לצרכים ולהעדפות שלכם. מטבח קלאסי יהיה על זמני ויישאר עדכני גם כאשר הטרנדים מתחלפים. הוא לרוב זמין בצבעי לבן או שמנת, כולל פלטת צבעים ניטרלית ונשמר מאופק עם אלמנטים אדריכליים פשוטים. הניטרליות מאפשרת להוסיף נגיעות עיצוביות עכשוויות ודגשים קטנים של צבע ואישיות.

    איך לבחור את הסגנון המתאים עבורכם?

    כאשר יש לא מעט אפשרויות, הבחירה בסגנון כזה או אחר עשויה להיות מעט מלחיצה. השתדלו לקחת בחשבון את הגורמים הבאים, כדי להגיע להחלטה הכי נכונה:

    • עיצוב הבית שלכם – סגנון המטבח צריך להיות תואם לעיצוב הבית.
    • פריסת החלל בבית שלכם – מבנה החלל ואופיו ישפיע על סגנון המטבח.
    • מכשירי החשמל שתרצו – מכשירי החשמל צריכים להשתלב עם סגנון המטבח שלכם.
    • הטעם האישי שלכם – על המטבח שאתם בוחרים להתאים גם לסגנון שלכם.

    בחירת הסגנון תלויה במידה רבה בהעדפות שלכם, אבל קחו בחשבון גם את המבנה והעיצוב של הבית שלכם וזכרו שזו השקעה, ולכן מומלץ שסגנון המטבח ישמר עדכני לאורך זמן.

    לתיאום פגישת יעוץ

    לתיאום פגישת יעוץ

      עוד בנושא

      post-thumbnail
      תכנון אי למטבח
      post-thumbnail
      מטבח בהתאמה אישית
      post-thumbnail
      תכנון מטבח לבית חדש – כל הדברים שחשוב לדעת

      תפריט נגישות